Jak wygląda Twoja ścieżka zawodowa? Konsekwentnie realizujesz przyjęty przez siebie scenariusz? A może dajesz się ponieść zmianom i w efekcie podejmujesz nowe wyzwania? Tak było w moim przypadku – w którymś momencie przeszłam ze ścieżki technicznej na menedżerską i żałuję, że w tym pierwszym okresie „oswajania” się z nową sytuacją nie było takiej pozycji na rynku. Przedstawiam Ci książkę Mariusza Sieraczkiewicza Technical Leadership. Od eksperta do lidera.

Tak, jak wspomniałam we wprowadzeniu, nie jestem menedżerem od samego początku mojej ścieżki zawodowej. Przez wiele lat byłam programistą i byłam przekonana, że tak zostanie na zawsze! No dobrze, w którym momencie do moich obowiązków doszły zadania Scrum Mastera w zespole, którego byłam częścią. Bardzo odpowiadało mi takie połączenie i byłam zadowolona z takiego podziału. W którymś momencie sytuacja mojego zespołu była taka, że szukano osoby, która będzie pełnić rolę team leadera i menedżera projektów. Zostałam wskazana jako osoba, która sobie świetnie poradzi. Kolejne miesiące pokazały, że wcale to nie jest takie proste i oczywiste. Jeśli chodzi o kwestie zarządzania projektami, mogłam liczyć na wsparcie kolegów-menedżerów i jestem im dzisiaj za to niezmiernie wdzięczna. Dużo trudniejsze było dla mnie zostanie leaderem zespołu. I właśnie o tym jest ta książka.

Czego dowiesz się z książki Technical Leadership. Od eksperta do lidera?

  1. Czym różni się ekspert od leadera technicznego? Jeśli właśnie zmieniłeś ścieżkę swojej kariery i przeszedłeś ze ścieżki technicznej na menedżerską, to z pewnością jesteś w tej chwili ekspertem.
  2. Jakie są najczęstsze błędy leadera technicznego? Przyznam Ci się, że znalazłam w tym rodziale kilka błędów, które popełniałam. Część z nich udało mi się wyeliminować, z innymi zmagałam się bardzo długo.
  3. Autor książki pokazuje również, jak realizować swoje nowe obowiązki, żeby tych błędów unikać.
  4. Jak zdefiniować swoją wizję jako leadera technicznego? Znajdziesz tutaj praktyczne przykłady wykorzystania strategii Disneya do tworzenia wizji.
  5. Bardzo wiele w tej książce autor poświęcił pracy z zespołem, motywowaniu członków zespołu, procesom, jakie warto wdrożyć w zespole. Jest też rozdział poświęcony zarządzaniu wiedzą zespołu.
  6. Ponieważ leader musi współpracować z biznesem, znajdziesz w tej książce rozdział poświęcony temu zagadnieniu.
  7. Zmiana jest czymś, co towarzyszy nam każdego dnia. Dlatego bardzo ucieszył mnie rozdział, w którym autor pokazał wiele przydatnych praktyk do wprowadzenia zmiany w zespole.
  8. Leader pracuje z zespołem i jego chlen powszedni stanowi zarówno przekazywanie informacji zwrotnej poszczególnym członkom zespołu, jak i udział w wielu trudnych sytuacjach i rozwiązywanie konfliktów. W książce znajdziesz wiele praktycznych przykładów, z których pomocą autor pokazuje, jak sobie poradzić w każdej z tych sytuacji.

Czy warto sięgnąć po tę książkę? Zdecydowanie tak! I to niezależnie od tego, czy stoisz przed decyzją o zmianie ścieżki czy już taką decyzję podjąłeś. Przygotowałam Ciebie fragment książki do pobrania. Pobierzesz go, klikając w ten link:

Jeśli chcesz zobaczysz, co czytam „po godzinach”, sprawdź kategorię Po godzinach na moim blogu.